چرا خرید ملک در ترکیه؟

در دهه گذشته، صنعت املاک و مستغلات ترکیه به شدت پیشرفت کرده است و خارجیان نقش مهمی در رشد آن داشته اند. اما چرا بازار املاک ترکیه اتباع خارجی را جذب می کند و انگیزه های سودمندی را ارایه می دهد؟ در ادامه دلایل مهم  سوال “چراخرید ملک در ترکیه؟” را بررسی خواهیم نمود.

  • ارزش عالی به ازای هر متر مربع

آیا می دانید خرید ملک در لندن تقریبا هشت برابر گرانتر از از استانبول است؟ از شلوغ ترین شهر ترکیه دور شوید تا قیمت های ارزان تری بدست آورید. قیمت ملک در ازمیر از 40,000 یورو یا معادل حدودی 350,000 لیر شروع می شود و این باعث می شود تا پتانسیل بسیار خوبی برای سرمایه گذاری بلند مدت و سود آوری مناسبی داشته باشد.

با در نظر گرفتن نرخ کنونی لیر ترکیه در مقابل ارزهای خارجی، اکنون زمان ایده آلی برای خرید است زیرا شما بیشتر از ارزش پول خود استفاده خواهید کرد. مشتریانی که به دنبال املاک با درآمد اجاره‌ای تضمین شده هستند نیز می توانند فرصت های سودآوری بیابند.

  • تنوع در املاک

تغییرات اساسی بازار ترکیه در ده سال گذشته نمونه کارهای خود را از استودیو ها، آپارتمان ها و ویلاها به طور باور نکردنی افزایش داده است. شما می‌توانید خانه‌ای با فروش مجدد بخرید یا طرح های پیش خرید و یا خانه‌های نوساز تهیه کنید. از مکان های ساحلی تا مناطق شهری تا نواحی دورافتاده، شما قطعا آنچه را که بدنبال آن هستید پیدا خواهید کرد.

  • فرآیند خرید آسان

ده سال پیش خرید ملک در ترکیه، فرآیندی پیچیده بود با زمان انتظار طولانی برای دریافت سند. با این حال، دولت ترکیه این فرآیند را ساده کرده و آن را آسان تر از همیشه می‌توان انجام داد. از انتخاب خانه تا امضای سند، روند را می توان طی کمتر از یک هفته به پایان رساند. همه مشتریان ازمیر اِستِیت تمام تخصص گذشته ما را نیز همراه خود دارند، زیرا ما در تمام مراحل راه با شما هستیم.

  • امکان پرداخت شرایطی ساختار یافته

اگر می خواهید خانه‌ای پیش خرید نمایید و یا خانه‌ای نوساز بخرید، می‌توانید از شرایط پرداخت اقساطی بین 6 تا 60 ماه نیز استفاده نمایید. این بدان معناست که در بعضی موارد، شما می توانید طی پنج سال قیمت را بپردازید اما می‌توانید به منزل نقل مکان کنید و قبل از آن سند ملک را تحویل بگیرید. برای خریداران دست اول با بودجه کافی نیز، این یک انگیزه بزرگ است زیرا بهره پرداخت صفر درصد است. 

  • هزینه پایین زندگی

هزینه زندگی در ترکیه کمتر از نصف نسبت به ایالات متحده و بریتانیا است و این توضیح می‌دهد که چرا بسیاری از خریداران خارجی تصمیم می‌گیرند تمام طول سال در ترکیه زندگی کنند. تامل نکنید، شما می‌توانید جز آنها شوید زیرا در ده سال گذشته هم زیرساختها و فروشگاه‌ها در خیابان‌ها بهبود یافته و هم کیفیت صنایع خرید افزایش پیدا کرده است. با هزینه بسیار پایین تر از اروپا کیفیت درجه یک را دریافت خواهید کرد.

  • دسترسی آسان

اینکه شما هوایی، دریایی و یا زمینی وارد می‌شوید مهم نیست زیرا ترکیه دارای شبکه حمل و نقل گسترده‌ای است که به راحتی به کشور شما دسترسی دارد. در فرودگاه‌های سراسر کشور سرمایه گذاری های میلیون دلاری شده و خطوط هوایی مانند شرکت‌های هواپیمایی ترکیه برنامه‌های پروازی مکرری را در تمام طول سال دارند. در طول تابستان، خدمات کشتی به طور منظم به تمام جزایر یونان وجود دارد و ترکیه در نوسازی و ارتقا بزرگراه ها نیز سرمایه گذاری کرده است تا رانندگی سریعتر از همیشه انجام شود.

  • حجم بالای سرگرمی و فعالیت

یکی از دلایل کمتر ذکر شده اما همچنان قابل توجه برای خرید ملک در ترکیه، حجم فراوان سرگرمی و تفریح‌هایی است که می‌توان انجام داد. ترکیه کشوری توریستی‌ست و در همه شهرهای بزرگ، ساکنین می‌توانند به مراکز فرهنگی و هنری سری بزنند، در حالی که استراحتگاه‌های ساحلی در دریای اژه و مدیترانه از مزایای زندگی ساحلی برخوردار است، بنابراین بخش زیادی از زندگی روزانه در خارج از منزل رخ می‌دهد.

اگرچه کلیشه ای است، اما باید آب و هوای عالی و دلپذیر و اقلیم مدیترانه‌ای را نیز ذکر کنیم. شب‌های تابستانی به غذا خوری‌های سبک آلفرسکو و گذراندن روزها در کنار استخر بیاندیشید. آب و هوای دلپذیر ترکیه و مخصوصا ازمیر محیط مناسبی برای زندگی و تفریح را فراهم کرده است.

  • مشخصات سرمایه گذاری بالا

ترکیه اخیرا به یک مرکز جهانی از لحاظ سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. به ویژه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی ترکیه را برای سرمایه گذاری های بزرگ ترجیح می‌دهند. ترکیه فرصت های سرمایه گذاری عالی را با افزایش آپارتمان‌ها و خانه‌های جدید در بخش املاک و مستغلات ارایه می دهد. از سال 2005 تعدادی از سرمایه گذاران خارج از کشورهای مختلف وارد بازار املاک و مستغلات ترکیه شده اند و بازخوردهای سودآور در کوتاه مدت دریافت کرده اند. شما هم می توانید یکی از آنها باشید.

turkish_citizenship
  • شهروندی ترکیه توسط سرمایه گذاری

.با تصمیم منتشر شده در تاریخ 19.09.2018 در روزنامه دولتی ترکیه، شهروندی ترکیه به طور مستقیم به خارجیانی که حداقل 250.000 دلار املاک و مستغلات در ترکیه خریداری می کنند، داده می‌شود. در حال حاضر، خارجیان می‌توانند در صورت خرید و یا ساخت و ساز در ترکیه به ارزش حداقل 250.000 دلار شهروندی ترکیه را دریافت کنند. برای اطلاعات بیشتر صفحه شهروندی ترکیه مطالعه کنید.

  • بهترین انتخاب برای ایرانی‌ها

با توجه به شرایط مختلف فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی و سیاسی کشور ترکیه و ایران و همچنین منطقه خاور میانه سالهاست که ترکیه بهترین انتخاب برای ایرانیانی است که قصد سرمایه‌گذاری و خرید ملک خارج از کشور دارند.

مشکلات و معایبی که ترکیه برای شما خواهد داشت

کشور ترکیه همانند هر سرزمینی دارای معایب و مزایایی است. این شما هستید که بسته به اهداف و خواسته های خودتان باید مقصد خود را به درستی انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما این است که از مدت 3 ماهه ای که این کشور برای ایرانیان در نظر گرفته (ایرانیان امکان اقامت 3 ماهه در این کشور را بدون نیاز به ویزا دارند.) استفاده کرده، سفر کرده و در این مدت تمامی جوانب مختلف را بسنجید. این مدت کوتاه به شما در تصمیم گیری نهایی تان کمک فراوانی خواهد کرد.

به این صورت هم با فرهنگ مردم آشنا خواهید شد، هم شرایط زندگی در این کشور را از نزدیک مشاهده خواهید کرد و هم با معایب زندگی در ترکیه بیشتر آشنا خواهید شد. توریستی بودن این کشور علاوه بر محاسن بسیاری که دارد امکان پیشامد مشکلاتی را نیز برای مهاجران خواهد داشت. در ادامه مهم‌ترین و معمول‌ترین مشکلات ترکیه  را توضیح خواهیم داد:

  • زبان

یکی از مشکلاتی که به عنوان یک مهاجر انگلیسی زبان یا غیر ترک‌زبان با آن رو به رو خواهید شد، سطح پایین مردم کشور ترکیه در انگلیسی صحبت کردن است. با این که کشور ترکیه رتبه ی ششم در توریست پذیر ترین کشورهای دنیا را به خود اختصاص داده است، با این حال مردمش در میزان تسلط به زبان انگلیسی بسیار ضعیف بوده و این مورد ممکن است برایتان مشکلات بسیاری را پدید آورد. هم چنین افراد بسیاری در کمین هستند تا از مهاجران و ناآگاهان سودجویی کنند. بنابراین باید قبل از مهاجرت به این کشور به طور کامل در مورد شرایط و رسم و رسوم رایج در آن آگاهی یافته تا به چنین دردسرهایی دچار نشوید. 

توریست بزرگترین صنعت ترکیه

با اینکه این مساله یکی از محاسن بزرگ کشور ترکیه بشمار میرود ولی میتواند برای یک مهاجر مشکلاتی را بهمراه داشته باشد. سالانه میلیون‌ها نفر توریست برای گشت و کذار و بررسی شرایط زندگی به ترکیه مراجعه میکنند، به همین دلیل شرایط برای اقامت و کار در این کشور بصورتی است که برای کشور ترکیه ریسک پایین‌تری داشته باشد. ازمیر شهری بومی‌ست که نسبت به استانبول شرایط مساعدتری از این نظر دارد. در حال حاضر راحت‌ترین و مناسب‌ترین راه اقامت ترکیه خرید ملک می‌باشد.